Το 15% των μαθητών πάσχει από κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολία στο γραπτό λόγο, ή αλλιώς δυσγραφία όπως λεγόταν παλαιότερα. Τα αγόρια υπερτερούν σε ποσοστό, ένα αγόρι προς πέντε κορίτσια, όπως άλλωστε και στις περισσότερες μαθησιακές δυσκολίες. Γιαυτό και αναφέρονται σαν γένους αρσενικού.

Ειδική μαθησιακή δυσκολία στον γραπτό λόγο, είναι μια νευρολογική διαταραχή με κύρια χαρακτηριστικά τις παραμορφώσεις στα γράμματα και τα λάθη, η οποία συνήθως γίνεται αντιληπτή στη δεύτερη τάξη του δημοτικού.

Ποια είναι τα σημάδια

Πώς όμως καταλαβαίνουμε ότι το παιδί έχει πρόβλημα; Από τα βασικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης δυσκολίας.

Σημάδι πρώτο τα δυσανάγνωστα γράμματα: Ακανόνιστο μέγεθος γραμμάτων, ενίοτε απουσία κενού ανάμεσα στις λέξεις, απουσία τόνων που το παιδί ξεχνάει να βάλει, χρήση πεζών και κεφαλαίων ακόμα και μέσα στην ίδια λέξη, πολλά ορθογραφικά ακόμα και σε λέξεις που έχει ξαναδιδαχτεί. Επίσης στις προτάσεις του, μπορεί να “ φάει” κάποια γραμματάκια ή κάποιες λεξούλες. Δηλαδή κάνει παραλείψεις και αντικαταστάσεις γραμμάτων και λέξεων, ενώ δυσκολεύεται να ακολουθήσει τους κανόνες γραφής, πχ βγαίνει έξω από τα περιθώρια του τετραδίου.

Τι πρέπει να κάνουμε

Καλό θα είναι λοιπόν να έχουμε το νου μας για να αναγνωρίσουμε νωρίς τέτοια σημάδια. Όσο νωρίτερα τα αναγνωρίσουμε τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε το παιδί μας. Αν έχουμε κάποια υπόνοια για μαθησιακή δυσκολία, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνουμε είναι να απευθυνθούμε στους δασκάλους τους και ύστερα σε κάποιον ειδικό που θα εκτιμήσει την κατάσταση. Το κυριότερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να μην έχουμε άρνηση και να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για το παιδί μας.