Κάθε γονιός όσο και να λατρεύει τα παιδιά του, περιμένει την ώρα που θα κοιμηθούν με αγωνία!

Η διαδικασία του να βάλετε τα παιδιά σας για ύπνο δεν σας φαίνεται παιχνιδάκι; Μήπως φταίει η δική σας ιδιοσυγγρασία ή είναι “δύσκολο στον ύπνο” το παιδί σας; Να ξέρετε, ότι δεν είστε οι μόνοι. Βέβαια υπάρχουν και αρκετοί γονείς που έχουν βρει το μαγικό τρόπο και κάνουν το κοίμισμα των παιδιών να φαντάζει παιχνιδάκι!

Αυτούς τους γονείς παίρνουμε σαν πρότυπο και χρησιμοποιούμε τους κατά κοινή ομολογία επιτυχημένους κανόνες που ακολουθούν για να κοιμίζουν άκοπα τα παιδιά τους.

  • Κάντε τη διαδικασία του ύπνου ρουτίνα. Ορίστε κατά κύριο λόγο μία συγκεκριμένη ώρα που θα πηγαίνουν τα παιδιά σας για ύπνο. Να φροντίστε να επιλέξετε σοφά, ποια ώρα θα είναι αυτή, ώστε να εξυπηρετεί κι εσάς, επειδή θα ακολουθείτε την ίδια ρουτίνα για πολύ καιρό.
  • Ξεκινήστε τη ρουτίνα όσον αφορά στο ωράριο ύπνου των παιδιών όταν αυτά είναι ακόμα σε νεαρή ηλικία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τους λέτε ”όχι” σε τυχόν επιθυμίες που αποσπούν την βραδινή ξεκούραση
  • Δώστε στα παιδιά λίγο χρόνο να χαλαρώσουν και να μπουν σε “mode” ύπνου. Κάντε το αυτό τουλάχιστον μισή με μία ώρα πριν από την ώρα του ύπνου. Βάλτε χαλαρωτική μουσική, χαμηλώστε τα φώτα, σταματήστε τα έντονα παιχνίδια.
  • Κάντε ένα μπάνιο στα παιδιά, φορέστε τους πυτζάμες και διαβάστε τους όχι παραπάνω αλλά ούτε και λιγότερες από 3 σύντομες ιστορίες. Το χλιαρό γάλα και το νανούρισμα, βοηθούν.
  • Ξεκινήστε τη διαδικασία ύπνου 20 λεπτά νωρίτερα από όσο υπολογίζατε για εξοικονόμηση χρόνου.
  • Φροντίστε να έχουν φάει και να έχουν πιει ότι χρειάζεται τουλάχιστον μισή ώρα πριν ξεκινήσει η διαδικασία για τον ύπνο. Θέστε όρια σε αυτό. Και αυτό μιας και πολλές φορές προκειμένου να μείνουν περισσότερο ξύπνια, ζητούν φαγητό ή νερό λίγο πριν τον ύπνο.
  • Δώστε τους επιλογές. Αφήστε τα να νιώθουν ότι έχουν τον έλεγχο, και να αποφασίσουν αν πρώτα πχ θα πλύνουν τα δόντια τους και μετά θα φορέσουν τις πυτζάμες τους. Ή πρώτα θα φορέσουν τις πυτζάμες τους και μετά θα πλύνουν τα δόντια τους.